Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205

Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205Vijfhuizen, 1 januari – Weer is er een auto uit de bocht gevlogen op de A205. Rond één uur raakte een automobilist de controle over het voertuig kwijt en botste tegen de vangrail. Hulpdiensten kwamen ter plaatse om assistentie te verlenen.

De inzittenden van de auto zijn door de ambulancemedewerkers nagekeken, maar hoefde niet mee voor verdere zorg. Het is niet de eerste keer dat er onder het viaduct van de A9 ongevallen plaats vinden.

Regelmatig raken bestuurders hier de controle over hun voertuig kwijt en klappen in de vangrail. Een bergingsbedrijf heeft de beschadigde wagen opgehaald en afgevoerd.

Fotografie: Eric van Lieshout

 

Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205 Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205

 

Misschien vindt u dit ook interessant?

3 gedachten over “Vijfhuizen: Weer auto uit de bocht op de A205”

  1. Beide aansluitingen op de A9 heten A205 de rest is N205,
    Kijk maar, op deze foto zie je het op het bordje staan :

    https://www.112meerlanden.nl/wp-content/uploads/images//2013/02/A205-3.7-003.jpg

  2. Rob N.

    Sinds kort is de weg gepromoveerd?
    Volgens mij is het nog steeds de N205.

  3. Onno

    Het is een beruchte bocht, oogt erg flauw, nodigt uit to inzetten met hogere snelheid om dat plots iets scherper te worden terwijl het asfalt een negatieve helling naar de buitenbocht begint te krijgen net op die plaats.
    Perfect om de grip op de weg mee kwijt te raken.

    Wat mij stoort is dat als je dit weet, en dus je snelheid aanpast en niet laat uitlokken tot sneller rijden, mensen achter je gaan zitten dringen en opduwen. Met duidelijke signalen van irritatie in hun handelen wordt je dan ineens nog even ingehaald en vervolgens zie je hoe die gasten dan moeite hebben de wagen op de weg te houden.

    Beide zaken zijn een gevolg van de aanleg van de bocht, flauw beginnen en scherpe worden, terwijl het asfalt juist aan de buitenzijde hoger zou moeten liggen dan het nu doet.

    Ik hoop gewoon dat de wegbeheerders en ontwerpers eens het besef zullen krijgen dat bochten geleidelijk horen te zijn, dwz van begin tot eind met dezelfde straal. Bovendien zou een op de snelheid aangepaste helling in het asfalt aanbrengen veel ongevallen kunnen tegengaan.
    Helaas doet men dit vaak niet omdat het snelheidsmaniakken nog meer zou uitnodigen te hard te rijden, en daarmee zijn we wederom op het punt: Veel ongemak en zelfs onveilige situaties zijn het gevolg van de neiging van wegbeheerders om snelheidsmaniakken met maatregelen te dwingen tot langzamer rijden.

    Die middelen leveren gevaar op als je te hard rijdt, dat is het principe erachter. Helaas is dit dus ook gevaar voor de overige en goedbedoelende automobilist.

    Ok nu is weer iemand de klos van deze gewoonte, iemand in de problemen en met schade door de weigering van wegbeheerders om wegen veilig aan te leggen. Ja, ze beweren daar aandacht voor te hebben want ze werken snelheidsoverschreiders tegen, de praktijk is dat hierdoor juist onveilige wegen ontstaan voor de doorsnee automobilist.

    Pak die maniakken eens aan dan door ze gewoon op heterdaad te betrappen, staande te houden, bekeuring geven en wat sneller het rijbewijs in te nemen. Bekeuringen thuissturen weken na de overtreding helpt niet, meer blauw op de weg dat bovendien daadwerkelijk optreed als iemand te hard rijdt of bumperkleeft, wel!

    Mijn betoog is dus hier dat deze bocht zo berucht is omdat de liggen niet optimaal veilig is, en ik verdenk de bouwers en beheerders ervan dit bewust te doen om snel rijden onmogelijk te maken.

Reacties zijn gesloten.