Veel overtredingen tijdens snelheidscontrole op de Hoofdweg

NIEUW-VENNEP, 20 februari – Maandagochtend heeft er tussen 08.30 en 11.30 uur een snelheidscontrole plaatsgevonden aan de Hoofdweg. Op deze weg mag maximaal 60 kilometer per uur gereden worden, maar in de praktijk blijken weggebruikers zich hier lang niet altijd aan te houden. Dit kan voor zeer gevaarlijke situaties of zelfs ongelukken zorgen.

Ook tijdens de controle werd er door een flink aantal weggebruikers te hard gereden; van de ruim 880 gecontroleerde passanten, reden er ruim 260 te hard. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 102 kilometer per uur. Alle hardrijders krijgen binnenkort een bekeuring thuisgestuurd.

Misschien vindt u dit ook interessant?

4 gedachten over “Veel overtredingen tijdens snelheidscontrole op de Hoofdweg”

  1. Hoofddorp

    Die suggestie stroken houden in dat je als je geen tegenligger heb je op het midden van de weg mag rijden. Dat zorgt ervoor dat mensen minder snel in de berm rijden. Het is geen fiets-suggestie want dan had het wegdek voor de fiets een rode kleur moeten hebben.

    Wat ik wel raar vind is dat er verder niets veranderd is muv een nieuw wegdek. Als ze de weg wat meer verbreed hadden (wat daar kan tot het fietspad) dan had het gewoon een 80 weg kunnen blijven waar weinig gevaarlijks aan zou zijn.

  2. nico

    het slaat nergens op de suggestie-stroken want er ligt naast de weg een bromfiets/fietspad dus iemand bij de gemeente had niks te doen en dacht ik ga wat leuks verzinnen.

  3. Robbie's

    Inderdaad hebben ze suggestiestroken aangelegd en verder is er helemaal niets veranderd aan de Hoofdweg. Om een onduidelijke rede, en dat blijken dus veel bestuurders te denken, heeft iemand in al zijn wijsheid besloten de maximum snelheid te verlagen. Gevolg; niemand ziet het nut en de logica in van de lagere maximum snelheid en daarom rijdt bijna iedereen te hard.

  4. Hoofddorpeer

    Dat moet dan de Hoofdweg Westzijde zijn denk ik. Daar is het inderdaad 60kmh, maar dat was nog niet zo lang geleden 80. Ineen worden er dan fierts-suggestie-stroken aangelegd en dan zou de weg te gevaarlijk zijn voor 80 en wordt het 60.

    Als je dat eens goed nagaat, is die aanleg van die fiets-sugegstiestroken dus iets dat wegen gevaarlijk maakt, en daarom snap ik niet waarom dat dan nog steeds wordt toegepast.
    EN dan passen ze de snelheid maar aan in plaats van de oorzaak, een bewuste aanleg van een gevaarlijke situatie, op te heffen. Omgekeerde wereld toch ?

Reacties zijn gesloten.