Gewonde bij aanrijding op de Kruisweg in Hoofddorp

HOOFDDORP, 7 februari – Bij een aanrijding tussen twee personenwagens op de N201 (Kruisweg) met de IJweg is een persoon gewond geraakt en naar het ziekenhuis vervoerd. Het ongeval gebeurde zo tegen tien uur. Door de klap van de aanrijding kon de bestuurster de deur van de auto niet meer openen, de brandweer heeft haar moeten bevrijden.

De inzittenden van de andere wagen zijn door het ambulancepersoneel nagekeken, maar hoefden verder niet mee. Beide zwaar beschadigde auto’s zijn door de bergingsdienst afgevoerd. Op 24 januari was er ook al een soortgelijke aanrijding op het zelfde kruispunt. (klik hier).

Fotografie: Eric van Lieshout, Daniel van Straeten & Michel van Bergen

 

 

 

4 gedachten over “Gewonde bij aanrijding op de Kruisweg in Hoofddorp”

  1. @rivagirl
    Riva je hebt een punt met die problematiek rond roodrijden en afslaan waar het niet mag, maar meerbonk heeft óók een punt, want het is nu eenmaal bekend dat bepaalde merken/typen autos vaker bij aanrijdingen betrokken zijn dan anderen.
    Helemaal onzin is dat zeker niet, ik zou wat voorzichtiger zijn met meteen te roepen dat iets onzin is…

    De verklaring is helder, sommige modellen zijn nu eenmaal onoverzichterlijk en vaak worden modellen die een ietwat afwijkende vorm hebben (of beter, een meer onderscheidender vorm) gekocht door mensen die dan ook weer een wat aparte rijstijl hebben die niet altijd veiliger is.
    De auto waar nu op werd gedoeld is er inderdaad een met zeer beperkt zicht naar links- en rechts-achter, en heeft inderdaad vrij brede raamstijlen voor wat ook zicht beperkend werkt. Ik kan het weten, ik heb laatst zo’n wagen een dagje als vervangende wagen meegehad. Het viel mij bar tegen hoe slecht dat zicht was.

    Even los van het feit dat er wellicht door rood gereden is, zelfs als dat gebeurt kun je het als tegenpartij goed aan zien komen (je moet nu eenmaal altijd fouten van anderen zien en daar op anticiperen…). Maar als dat net in die dode hoek gebeurt, dan zie je het dus echt veel en veel te laat. Blijft feit dan de roodrijder de echte veroorzaker is, laten we dat buiten kijf stellen.
    Maar als ik op die kruising kom (en dat gebeurt ook vrijwel dagelijks) dan ben ik alert op roodrijders, en rij wat voorzichtiger en zorg dat ik ze goed in de gaten kan houden. en dat viel in die vervangende wagen bar tegen kan ik je zeggen…

  2. Ik rijdt elke schooldag 8 keer van/over deze kruising. Wat een onzin dat het aan een autotype ligt. De politie zou hier eens moeten posten, er rijden echt belachelijk veel auto’s dwars door rood de kruising op (vaak vanaf het bezninestation) of in volle vaart (nog erger in combi met de roodrijders van de pomp) vanaf de N201 door rood! Levensgevaarlijk. Ik rij zelf ook best wel hard(er dan mag) en ik rij ook wel eens door oranje vanaf de pomp, maar lieve help, wat een roodrijders allemaal op deze kruising. Trouwens, er rijden ook elke dag autos vanaf de N201 ri. Aalsmeer op de kruising bij van de foto naar links de IJweg op, wat dus echt niet mag. Dat dat elke keer goed gaat is een wonder. Je zal er maar met 80 aan komen rijden en iemand gaat op de linkerbaan afremmen om illegaal af te slaan. Ik overdrijf echt niet, ik rijd hier zoals gezegd 8 keer per dag en ik zie het elke dag gebeuren. Hier gaan nog eens doden vallen. Ik zou zeggen, politie Kennemerland, als u dit leest, ga er eens staan en kijk het eens aan.

  3. Wel opvallend, deze week ben ik langs vier ongevallen gekomen, bij allevier was een opel van een soortgelijk model als op deze foto betrokken. Dit is dus de vijfde. Ik begin mij af te vragen of die nieuwe modellen (die ik overigens foeilelijk vind) niet barsten van de grote dode hoeken schuin naar voren en naar achteren al helemaal. Die superkleine ruitjes daar met die enorm brede raamstijlen kan nooit voldoende zicht geven. En wie weet is de voorraamstijl ook zo breed dat het zicht belemmerd is.
    Even los van het roodlicht vraagstuk, maar zou de opelbestuurder de Ford wel hebben kunnen zien aankomen daardoor?
    Tweede is dat de gladheid in combinatie met de ABS en ESP systemen ervoor zorgt dat als je groen krijgt, je amper van je plaats komt en rustig de kruising opschuift, in die tijd kunnen de lichten voor het overige verkeer alweer groen zijn en rij jij nog halverwege de kruising (gebeurde mij zaterdag bij het station, en niemand die snapt dat je gewoon niet sneller KUNT optrekken bij die gladheid kennelijk)

Reacties zijn gesloten.