Hoofddorp: Rollerbankcontrole; bromfiets met 91km/u

Hoofddorp, 28 oktober – De politie heeft dinsdagochtend van 07.15 tot 09.00 uur een brom- en snorfietscontrole gehouden in de Steve Bikostraat. Dit in het kader van het bromfietsproject ‘Keep it Street Legal’ in de gemeente Haarlemmermeer.

Motorrijders van de politie haalden in de omgeving brom- en snorfietsbestuurders op en brachten hen naar de controlelocatie. In totaal werden 49 brom- en snorfietsen gecontroleerd op veiligheidseisen.

Dit bleek niet geheel overbodig: een van de gecontroleerde voertuigen had maar liefst een constructiesnelheid 91 km/uur. In totaal werden 21 eigenaren van brom- en snorfietsen bekeurd, vanwege veel te hoge constructiesnelheid.

De politie blijft de komende periode de veiligheid van deze kwetsbare verkeersdeelnemers controleren.

Misschien vindt u dit ook interessant?

11 gedachten over “Hoofddorp: Rollerbankcontrole; bromfiets met 91km/u”

  1. Peter

    Iedereen die een snor- of bromfiets koopt die weet als het goed is wat de regels zijn, hoe hard je overal mag, en hoe hard je voertuig mag rijden. Dan moet je niet gaal lopen zeuren als er een keertje op gecontroleerd wordt en (zware) overtreders gepakt, dat hoort er gewoon bij. Je weet dat je zo’n ding niet mag opvoeren, dus je neemt het risico heel bewust.

    Mensen met een snorfiets die ‘m opvoeren tot 40 km/u of harder, hadden gewoon een bromfiets moeten kopen. En als je harder wilt dan 50 km/u, dan moet je maar een (lichte) motor kopen.

    En voor degenen die vinden dat wat op een motor mag, met een brommer ook wel kan: waarom denk je dat je een rijbewijs moet halen voor een motor? En waarom een motorhelm een stuk sterker is dan een scooterhelm? En dan zullen we het nog maar niet hebben over de kwaliteit van remsystemen, banden, etc…

  2. Fuckthepolice

    Slaat nergens opjoh al die gezeur enal als je weet waar je 100 kan rijde dan moetje dat gewoon lekker doen joh alsofje met een motor heel veilig ben en die gaan nog een stuk harder en ze kunnen beter boefjes gaan pakken in plaats van scootertjes achteraangaan sukkeltjes

  3. Het hele verhaal is nog simpeler, je mag niets aan je brommer veranderen waardoor hij sneller rijdt. Dus geklooi met je brommer, dan je kenteken inleveren. Regels zijn heel simpel.
    Trouwens bijna 60% van de ongevallen op 112meerlanden zijn brommers…

  4. Hallo

    Voor de mensen met de reacties dat het allemaal veel te snel gaat en te gevaarlijk is: EEN AUTO KAN OOK 220kmpu rijden, DAT RIJ JE TOCH OOK NIET OVERAL????
    Eerst nadenken voor dat je een reactie geeft. Stelletje hypocrieten!!!

  5. gekkegast

    @moi

    Nee als je met je motor tegen een auto aanrijd overleef je natuurlijk wel omdat die een motor plaat heeft is allemaal raat gelul ongeluk of geen ongeluk politie wilt gewoon graag geld verdienen dus gaan ze maar jongen aan houden die net aan rond kunnen komen met een bij baantje bij de supermarkt
    Zoiets noem ik nou zielig

  6. Bezorgde Buurman

    En die Turken op de beruchte Zip SP’tjes zijn de grootste plaag ! Levensgevaarlijk op hun achterwiel, ze vallen om de haverklap !

  7. Moi

    @Wheelietime023
    15km/u lijkt me ook niet veilig, maar 57km/u is gewoon te hard, wanneer je met een auto 57 km/u rijdt krijg je ook een bekeuring. Gewoon rond de 50 km/u met je scooter/brommer rijden en er is niets aan de hand, ook al rijd je dan officieel iets te hard.
    Wanneer je 57 km/u rijd met een snor dan vind ik het meer dan terecht dat je een wokmelding krijgt. Al is het alleen voor je eigen veiligheid. Denk niet dat je zonder helm wil vallen met 57 km/u.

    @Scooter
    Als je, je scooter gaat opvoeren tot 91 km/u dan ga je dat ook rijden. Heb zelf een opgevoerde scooter gehad en dat doe je juist om harder te rijden. Als je niet van plan bent 91 km./u te gaan rijden hoef je de scooter ook niet op te voeren en heb je ook niets te vrezen voor een rollerbank.
    Ongeacht of ik een rollerbank eerlijk vind, het is een kat en muis spel. Op het moment dat je, je scooter opvoerd dan weet je dat je een keer gepakt kunt worden. Ga dan niet huilen of klagen als je ook daadwerkelijk een keer gepakt wordt… It’s all part of the game.

    @ Achterwiel
    Dus er worden in Hoofdorp elke 105 minuten 10 benzinepompen (of andere zaken) overvallen? Lijkt me niet, en zeker niet rond die tijd s’ochtends. Aan het tijdstip te zien is deze controle gericht op schooljeugd en, de goede daargelaten, is dat juist de doelgroep die graag scooters, brommers en snorfietsen mag opvoeren. Meer dan terecht dus, zeker als er scooters bij zitten die 91 km/u kunnen rijden.

    Wanneer deze scooterrijder met 91 km/u een aanrijding zou krijgen en bijvoorbeeld iemand het ziekenhuis in, of dood, zou rijden zou iedereen vragen om meer en strengere controles. Vergeet niet dat deze scooters ook tussen de fietsers rijden, zeker buiten de bebouwde kom.

  8. Wheelietime023

    Veiligheid? Als je 57 rijd ( 35 snor ) krijg je al een boete en een wokmelding waarvan je de kosten zelf moet betalen en als je constructiesnelheid bij de keuring 15 km/u is krijg je je papieren weer terug. Het is dus niet veilig om 60 te rijden op de autoweg zodat je mee kunt komen met het overige verkeer, maar wel veilig om op diezelfde weg 15km / u te rijden? Veiligheid m’n reet, jullie willen alleen maar geld !

  9. Achterwiel

    Ik ben het volkomen met Herman eens,
    In die 105 minuten dat ze daar hebben staan controleren op de “Veiligheid” van de snor- en bromfietsen konden er weer 10 benzinepompen overvallen zijn.

  10. zipsp

    Polllitie suck a dick!

  11. Scooter

    Dat de scooter 91 kan wil nog niet zeggen dat je dat overal rijd… Vroeger was scooter rijden nog leuk, tegenwoordig wordt je 5keer per maand gecontroleerd door de zeikende politie. En het maar raar vinden dat de jeugd een hekel heeft aan de politie.
    Volgens mij zijn er veel belangrijkere dingen te doen dan scootertjes op maximale snelheid te controleren..

Reacties zijn gesloten.